måndag 8 oktober 2012

Älskade Impala

En olycka kommer sällan ensam heter det ju.....
Igår vid 20:00 tiden fick jag en konstig känsla och den var att något var fel med Impala som satt i hundgården.
Robin tog in Impan och då märkte jag att hennes mage var konstigt spänd. Jag undersökte henne och då svällde magen upp som en ballong!
För mig var det bara en diagnos och det var mag omvridning!
Vi kastade oss in i bilen jag och Robin in till Malmö djursjukhus där de röntgade henne och visst var det mag omvridning.
De har opererat Impala i går kväll och i dag har jag pratat med veterinären som
sade att hon mår under omständigheterna bra och förhoppningsvis kommer pluttan hem i morgon.
Snälla håll tummarna för oss att hon fixar detta!u
Jag klara inte av att förlora henne också!
Impala är en kämpe och fixar detta det vet jag!
Nu har hon en tids rehabilitering framför sig och sedan får vi se hur hennes framtid ser ut!

Ur avels synpunkt kommer Flisan att gå i avel i jan-2013.
Hane är klar till henne och jag håller på att uppdatera fliken Planer på hemsidan.
Ha det fint nu! Kram Ninna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar