söndag 5 augusti 2012

Vilken helg!!

Hej på er!
I skrivande stund sitter vi i Travemünde
I hamnen för att vänta in färjan kl: 03:00 som skall ta oss hem efter en helt fantastisk utställnings helg!

Landgold Magic Arya blev i går Lördag den 4/8 i Bremen internationella BOB( hemma bäst i ras, BIR), cert, CACIB och i dag Nationell Bästa tik med cert och CAC och Bäst i motsatt!
Jag bara grät av lycka i går och i dag!
Robin och Flisan är ett fantastiskt team som bara är ett i ringen!
Jag står för marktjänsten numera och bara njuter!!!
Nu har Flis 3 tyska cert och vi satsar på 2 till tycker jag inom snar framtid!

Jag vill tacka min vän Carolyn med familj för att hon öppnat sitt hem för oss denna helgen!
Vielen Dank für Carolyn da zu sein!
Du bist ein wahrer Freund!

Jag har träffat 2 av Landgold Sound of Ludwigs avkommor i Tyskland och de är underbara!!

Vi har blivit mycket väl behandlade och fått många gratulationer av utställare av Landseern och det är en helt annan stämning mellan dem än här i Sverige!
En jäkla skillnad måste jag säga!
Så jag hoppas att det även blir så i Sverige!
För vi jobbar och ställer våra hundar för att det är kul och vi vill vår ras bästa!
Målet bör i allafall vara så och det är det från min kennel!
En utställning talar ju eg bara om att din hund är vacker och är ras enligt, vi har jätte fina Landseer i Sverige och alla ställs ju inte ut!
De jobbar med sina ägare i lydnad, vatten, rally lydnad eller är kanske familjehundar enbart som får sin dagliga motion och kärlek genom en promenad med matte och husse.
De Landseerna räknas också!!
Jag tackar för ordet och nu skall jag bara njuta av stillheten en stund i bilen och läsa en bra bok!!
Ha det gott! Kram Ninna

1 kommentar:

  1. Åhh...vad roligt STORT GRATTIS till er, Robin & Flisan extra förståss:-))

    SvaraRadera