tisdag 27 juli 2010

Kort

Hej på er!
I går var en sådan där träl dag i mina ögon!
Inget hände alls på hela dagen.
Snart är det ju dax att börja ställa vår lill fisa ( nja hon är ju inte så liten längre, Flisan).
Eftersom jag kommer att ha att göra själv har vi bestämt att Flisan kommer att ställas av Robin på utställningar.

Robin och Flisan har ju en kontakt som började med att han hjälpte henne till världen själv.

Sagt och gjort, vi har inlett Flisans träning nu inför Sofiero som blir hennes första utställning.
Man kan ju börja hemma så smått (som vi gjort hela tiden sedan hon var stor nog att stå en stund stilla). Robin måste ju lära sig att ställa henne riktigt och lite kan ju jag så han fick springa runt mig i går och jag agerade domare.
Det är mycket att tänka på och det var nog inte så lätt som han trodde att det skulle vara...
Men han kämpade på och det gick bra tillslut.
Men vi skall till Sydskånska kennel klubben när de har sin utställnings träning.
Robin vill ju detta väldigt mycket och då behöver han handledning av andra än mig också.
Här är en sido bild på Flisan.
Inte super bäst, men fin endå!

Flisan ville mysa med matte!

Flisan uppställd:

Flisan väntar på Robin när han hämtar en leksak:

Skall man ta kort så måste det borstas!
Lillen pussar här på Robin:

Här står Lillen vackert:

Efteråt fick alla hundarna goda ben att gnaga på!

Lillen med ciggaren i munnen!

Glöm inte bort att anmäla era hundar till Sofiero nu!
Sista anmälningsdagen är 8 aug via internet på SKKs sida.
Lillen kommer att vara med där och jag hoppas att många av hans avkommor kommer!
Kram på er från Ninna med vovvar på LANDGOLD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar