söndag 27 oktober 2013

Rally Lydnads mästare Ludwig och Väl godkänt BPH Test Trolle


Hej!
Söndag i dag...
Det gör fortfarande skit ont och jag mår inget vidare.
Men livet måste gå vidare här!

I går fick jag beskedet att Stina Rodentam och Landgold Sound of Ludwig vunnit en rally lydnads tävling!
Inte vilken Rally lydnads tävling som helst!
Han är numera Rally Lydnas MÄSTARE!!!
Så Ludwig skall tituleras förljande:
C.I.B Nord ch VDH Ch RLD N RLD F RLD A RLD M Landgold Sound of Ludwig!!
Här är ett kort på han och Stina!














Stort stort GRATTIS VÄNNEN och älskade Ludwig till denna vinst och titel!
Ni är helt makalösa i hop!!!
Är så otroligt stolt!!!

Vi hade en BPH test inplanerad med Landgold Magic Eragon " Trolle" på Bjuvs brukshunds klubb och jag skall säga fick tvinga mig dit i dag.
Något jag är mycket tacksam över att jag gjorde.
För hur ont jag än har i mitt hjärta, så svämmade det över av stolthet över Trolle i dag!
Jag hade lovat att göra BPH testet tillsammans med Trolle och har jag lovat något så håller jag det!

Det var min kompis Jessica Persson som föder upp Pyreneern och har kennel Joquibaz kennel som anordnat detta BPH test.
Jag har tjatat mig in så att Trolle fick göra detta test, för egentligen var det ju bara för Pyreneern hundar! Men vi hade tur att det fanns en plats ledig och då fick Trolle den.

Jag visste att Trolle är mycket mycket mentalt stabil, men att få uppleva detta BPH test med honom var helt makalöst!

Det är fantastiskt att han bara accepterar mig som sin förare och bara är otroligt avslappnad med att "kennel matte" tog kopplet!


Här väntar vi på matte Malle:

Lite mys med grabben...

Låt provet börja:

Vad då varför kan vi inte bara kela? Tunnan var ju inget farligt ju?

 Trolle älskar att kampa och hämta leksaker som är ett moment i BPH test:

Han hade mycket bra resultat allt var nästan på topp och protokoll ansvarig sade att han var så imponerad på denna hunden och hans trygga sätt att handla och vara!
Han gav mig en jätte fin komplimang angående mig som uppfödare till honom och jag blev jätte glad för detta!
Men jag skall inte ta kredit för han är uppfostrad! Det skall Marlene Engström och Peter Abbas ha!
Jag har bara gjort kombinationen mellan hans föräldrar och fostrat honom i 8 veckor, ni har uppfostrat honom med det arv han redan hade i sina gener till den klippa han är i dag!
SKIT BRA JOBB HAR NI GJORT!!! Jag är förbaskat stolt alltså!

Här ger jag Trolle lösa tyglar till att springa till sina ägare Malle och Peter!

Är ni intresserade av att BPH testa era Landseer?
Vill ni att jag skall anordna ett sådant test?
Hundarna måste vara 12 månader gamla för att få genomföra detta test.
Och vi måste få i hop en grupp på 10 individer.

Hör av er om ni vill det så skall jag ordna en tid till detta!
774lindgren@telia.com 

Samt snälla! jag saknar kort på Landgoldare!!
Skicka in dem snälla!!!

Önskar er en fin vecka nu.
Kram Ninna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar