fredag 10 juni 2016

Lite smått

I går var  Landgold Ginger Spice Girl varit här med matte Malin Dahlqvist!
Gud vad jag är tacksam för att jag får vara med på mina valpköpares och avkommors liv❤️
Utställnings träning för denna dam som skall ställas i sommar🎉🎉
Moder Indyra Vom Wulsberg
Fader SEUCH Jarko V Hollandseer




I dag fick jag kort på White'NBlack Glory Gia el Adidas som hon heter.
Jisses denna dan är vacker❤️
Längtar som en besatt efter henne😂




Ingrid Pakats!
You are the best friend and a very good breeder🌹
Hur går det annars för er där ute?
Vi samlar mod att köra de 70 mil upp till Leksand helg 17-20 juni.
Det skall bli så trevligt att få träffa mina Goa vänner igen från Norge och även er andra som jag kommit att tycka mkt om! Mina Goa valpköpare kommer upp och skall bannemig köpa en flaska vi med upp! Ni som känner mig vet att jag aldrig dricker alkohol, men i bland kan det hända!!!

Tyvärr fick jag meddelandet att Landgold Tulla of Trolle fått vandra över till hund himlen.
Vi har i samråd med varandra jag och Annelie som ägde henne att avsluta hennes liv pga av aggressivt beteende.
Hon blev skrämd vid 3 ggr och påhoppad av hundar,  när vi var på utställningar med henne. Efter det började hon okontrollerst flyga på andra hundar samt även Glimma som bor med dem. Efter det sista slagsmålet mellan fem slutade inte Tulla sin attack fast Glimma lagt sig ned och detta är inte ok.
Att erfarna ägare som kan hund inte kan bryta detta mönster skall ha det så här var ohumant mot både hundar, familj och de ev hundar som kunde trigga igång henne. Att gå i munkavel hela dagarna är inget liv för en Landseer. 
Så på tisdag em fick Tulla somna in med hela sin familj runt sig i sin älskade trädgård😢
Min älskade unge sov gott❤️


Annars sitter jag för de mesta framför datan nu och samlar in info om allt som händer!
Indyra fick sitt DM/MD test taget i Tisdags och nu hoppas vi på bra resultat!
Det är alltid pirrigt och nervöst!


Vi kommer att komma ut med mer info om Allt men då genom vår hemsida på klubben SVLK.se
Snart kommer medlems inbet och jag hoppas att ni fortsätter att stödja klubben!
Mycket skoj är planerat och vi kommer att ha många olika skojiga träffar och allt det nu vill att klubben skall göra för er medlemmar!
Nu önskar jag er en underbar helg❤️
Kram Ninna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar