torsdag 9 januari 2014

En konstig dag!

Hej på er!
I kväll fick jag åka in akut med Flisan för en valp satt fast i bäcknet. 
Så vi fick göra ett akut kjesarsnitt! 
Tyvärr får jag meddela att vi bara fick med oss 2 valpar utav 5 hem.
En flicka och en pojke! 
Flickan vägde 370 gr och pojken vägde 740 gr. 
Vi har bestämt att vi skall behålla pojken och flickan är redan tingad.
Det är en konstig känsla att både vara glad för de 2 som lever och vara ledsen för de andra små änglarna! 
Jag hjälper er gärna ni som stått på min valp lista att få tillgång till andra bra uppfödare! 
Min vän Carolyn Ehlers som äger Wulsberg kennel i Tyskland skall den 26/1 ha valpar från min avkomma C.I.B SEUCH DE CH NO UCH Dansk champion RLM Landgold Sound of Ludwig dotter Punchen och en hane som heter Rasmus V Hasental. Jag kommer att köpa en tik i från den kombinationen. 
0,37 % inavel. 
Så då har ni möjlighet att jag tar med mig en eventuell valp hem till er från henne , när jag hämtar min valp. 

Sedan skall även vår avkomma SEUCH Landgold Sound of Landola paras i jan 2014. Landola heter Vilda och bor på Landvilds kennel. 
Hane är inte 100% färdig bestämt ännu. Men antingen blir det Falco eller Faruk. 
Återkommer om mer info! 
Vår LP1 Melody skall paras hösten 2014.
Hanen blir Kanebo som jag visat på kort förut! 
 

Här är ett par kort på våra små Glory bebisar:
Och mamma Flisan mår bra men lite groggy:

Nu önskar jag er alla en fin firtsatt vecka! Kram Ninna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar