lördag 7 september 2013

Stor kärlek!

Hej på er!
Jag hoppas att ni har det gott?
Här har det varit både upp och ned...
Vi upptäckte i Måndags att Flisan tappat päls, hon hade sår på hals och torson!
Ni fattar att jag fick panik och slet av henne det fästinghalsband som hon haft på sig i 1 vecka!
Så här såg hon ut:
Man ser tydligt var halsbandet suttit!
Seresto heter detta fästinghalsband. 
Både jag och Vår veterinär Malin kommer att skicka in till läkemedels företaget angående biverkningarna som drabbade Flisan!
Jag kommer att starta en undersökning angående hur många Landseer som reagerat på de olika fästing preparat som finns! 
Har ni fått biverkningar på era Landseer, snälla skriv ett e-mail till mig och berätta!

Tyvärr gjorde detta med biverkningarna att våra planer för att ställa Flisan den 21 sep i Ballerup Danmark kan gå om intet!
Vi hade ju en dröm att Flis ev skulle vara även Nord champion, Dansk Vinnare och Dansk champion innan hon skall gå i avel.
Men vi får se hur det blir om 14 dagar...
Men hon är ung och kan bli det efter ev valpars födelse!
Viktigast är att Flisan nu mår bra och klådan är borta.
Har er hund reagerat på fästing medel: bada och schamponera er hund ordentligt så att giftet inte längre finns i pälsen och kontakta er veterinär!
Vår veterinär ställde upp klockan 20:00 på kvällen för att undersöka Flisan.
Tusen tack Malin! DU ÄR BÄST!!!

Annars har vi mest njutit av vackert väder och våra hundar.
Jag har även påbörjat min utbildning som hundtrimmare och planerna är att öppna eget här hemma. 
Jag kan ju trimm men klipp på tex Pudel är en konst som jag nu går utbildning till.
Sedan kommer jag även att satsa på min dröm att bli Utställnings domare i framtiden. 
Kan ju en del om vår ras och nästa steg är för mig att utbilda mig till Landseer och  allaround domare. Det kommer att ta tid och jag är beredd att ge det tid!
Har en underbar familj och vänner som hejar på mig och ställer upp för att jag skall få uppnå min dröm!
Tusen tack!
Här kommer lite foto! 
Flisan med sin boll i dag!

Jolly mår jätte bra och är på väg in i löp. 
Hennes första och vi hoppas att det skall gå bra.
Hon är en alldeles underbar Landseer tjej som har allt! Vi älskar henne så mycket!


Duke växer och mår alldeles utmärkt!
Han är helt fantastisk och vi njuter av honom!
Han är nu svensk medborgare😄
Han är lugn, klok, duktig på att lyssna, rumsren och så lätt att ha med att göra!!!
Älskar honom!
Här är lite foton!

Han hittade en trä pinne som han stolt bar på;

Tyvärr fastnade inte Impala på någon bild i dag!
Men detta är från förra måndagen då vi var på promenad! 
Så lycklig och mår som den prinsessa hon är! 

Sist men inte minst!
Grattis älskade Troll ungar på er 6 månaders dag❤❤

Önskar er en fin vecka!!
Kram Ninna




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar